اصول اصلی مدیریت زمان

امروزه ، ما کارهای زیادی داریم که باید انجام بدیم و باید بتونیم همه اون ها رو در مدت زمان محدود مدیریت کنیم.به همین دلیل استفاده از اصول مدیریت زمان برای موفقیت در همه زمینه های زندگی مهمه خود من سالهاست که به جنبه های مختلف رشد شخصی و خودسازی علاقه مندم.

 همچنین بسیاری از اون ها رو تمرین کردم ، و نکات و ترفندهای بیشتری برای مدیریت موثرتر وقت و دستیابی به اهدافم پیدا کردم . بسیاری از دوستانم از اینكه چه جوری تونستم این همه كار را انجام بدم و هنوز هم از زندگی خود لذت می برم تعجب می کردن. در اینجا ، من می خوام اصول اصلی مدیریت زمان کارآمد را برای موفقیت به شما ارائه بدم.

هر اصل بعدی با اصل قبلی مرتبطه  بنابراین شما باید اون ها رو یک به یک بخونید یک راهنمای گام به گام برای مدیریت زمان است.

اما ، به یاد داشته باشید ، این مطالب فقط اصول اساسی مدیریت زمان هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تئوری مدیریت زمان موثر ، اکیداً توصیه می کنم پیکج آموزشی مدیریت زمان و برنامه ریزی را خریداری کنید این سرمایه گذاری خیلی زود نتیجه خواهد داد.

یک : دید واضحی داشته باشید

از خود بپرسید “در واقع من برای رسیدن به چه چیزی تلاش می کنم؟”
هرچه دید شما واضح تر باشه، احتمال دستیابی به آن بیشتره
این مسئله به همان اندازه مربوط به کاری است که شما نمی خواهید انجام دهید ، همانطور که در مورد آنچه که هستید است  محدودیت هایی را تعیین می کنید. به عنوان مثال ، “من ایمیل هایم را بیش از 20 دقیقه پردازش نمی کنم

دو:هر  فعالیتی باید شما را به اهداف شما نزدیک کند

من قبلاً در مورد اهداف و تکنیک های هدف گذاری صحبت کردم (اگر هنوز این  مقاله رو نخوندید کلیک کنید). آنها باید واقعاً برای شما مهم و معنادار باشند.

به عنوان مثال ، فقط یادگیری زبان اسپانیایی نمی تواند خود هدف باشد. هدف شما باید این باشد که بتوانید در سفر بعدی خود به مکزیک به زبان اسپانیایی آزادانه ارتباط برقرار کنید ، در حالی که یادگیری زبان اسپانیایی راهی برای دستیابی به این هدف است.

سه :اصول مدیریت زمان در عمل

اگر اهداف درستی تعیین کرده باشید انگیزه شما در دستیابی به آنها بسیار بیشتر خواهد بود ، بنابراین از نظر زمانی کارآمدتر و بازده بیشتری خواهید داشت . با داشتن اهداف و فعالیت های مناسب برای رسیدن به آنها ، اکنون می توانید هنگام برنامه ریزی زمان خود ، این فعالیت ها را در اولویت قرار دهید.

چهار : وظایف بزرگ را به قطعات کوچک تقسیم کنید

این نکته به عنوان یک اصل مدیریت زمان نیز شناخته می شود به نام “برای خوردن یک فیل آن را به قطعات کوچک برش دهید”. اگر کار یا پروژه ای بسیار بزرگ داشته باشید ، از پیچیدگی و عدم شفافیت نحوه انجام آن غرق خواهید شد. آن را به فعالیت های گام به گام کوچک تقسیم کنید ، بنابراین دید روشنی درباره چگونگی انجام آن خواهید داشت. سرانجام ممکن است آنچنان که انتظار داشتید بزرگ و دشوار نباشد …

پنج :محدودیت های خود را مشخص کنید

بهترین راه برای خلاقیت این است که سعی نکنید بدون محدودیت فکر کنید ، بلکه باید با دقت تعریف کنید که این محدودیت ها باید باشند. محدودیت ها در واقع خلاقیت را تشویق می کنند.
اگر احساس می کنید نمی توانید پیش بروید یا به جایی نرسیدید ، احتمالاً به دلیل محدودیت های تعریف نشده ای است. به عنوان مثال ، اگر زمان محدودی داشته باشید می توانید تلاش خود را بهتر از زمان نامحدود متمرکز کنید.

شش : از لیست های بسته استفاده کنید

یکی دیگر از اصول مدیریت زمان استفاده از لیست بسته است هر لیستی که در انتهای آن خط کشیده شود نمی تواند به آن اضافه شود. این امکان را برای شما فراهم می کند تا بدون اینکه حواس پرتی کار جدید اضافه شود ، با تمام موارد موجود در آن کنار بیایید.
پس از تعریف ، فقط می تواند ثابت بماند یا کوچکتر شود.
مهم نیست که به چه ترتیب کارهایی انجام می دهید ، به شرطی که بخواهید کل لیست را پاک کنید.
اگر برای کار با آن کارهای عقب مانده دارید ، از اصل لیست بسته استفاده کنید

هفت: موارد عقب مانده خود را جدا کنید – به آن اضافه نکنید

سیستم را برای موارد جدید به درستی دریافت کنید. شما باید بتوانید کارهای یک روزه را پردازش کنید

برای کارهای غیرمنتظره کمی وقت بگذارید

یک مطالعه دیگر در مورد مدیریت زمان وجود دارد که نشان می دهد :

شما باید به طور متوسط ​​20٪ از وقت خود را برای کارهای غیر منتظره به عنوان یک بافر اختصاص دهید .

بعضی اوقات ، شما قادر نیستید تخمین بزنید که هر کار خاص چقدر زمان می برد ، یا بعضی از آنها بیش از آنچه فکر می کردید زمان می برد.

 اگر 100٪ از وقت خود را برنامه ریزی کنید ، اغلب تحت فشار زمان دچار شرایط استرس زا خواهید شد.

برای جلوگیری از این کار ، کمی زمان برای کارهای غیر منتظره یا مدت زمان غیر منتظره ای طولانی برای انجام کارهای مورد انتظار بگذارید.

هشت : قورباغه رو اول بخور

هنگام برنامه ریزی  فعالیت های خود ، ابتدا باید کارهای مهم و ناخوشایند را انجام دهید . برای یادآوری آسان تر این اصل مدیریت زمان ، اصطلاحی برای آن وجود دارد: “ابتدا قورباغه ها را بخورید . اگر در پایان روز چنین فعالیت هایی را انجام دهید ، تمام روز به آن فکر خواهید کرد و از اینکه هنوز به انجام آن احتیاج دارید احساس بدی خواهید داشت. اگر روز را با چنین فعالیت هایی شروع کنید ، احساس آرامش می کنید و انگیزه انجام کارهای بعدی را خواهید داشت.

همچنین ، باید کارهای کوچک را در ابتدای روز انجام دهید ، زیرا احساس می شود در 30 دقیقه اول روز کارهای زیادی انجام داده اید. آنها می توانند از طریق چک کردن ایمیل ، نوشتن پیام برای یک همکار ، برنامه ریزی برخی فعالیت ها برای روز ، تماس با دوست شما

نه :بین کار و فعالیت تتان وقفه بزارید

ممکن است برای مدتی احساس انگیزه و بهره وری فوق العاده داشته باشید ، اما پس از آن احساس خستگی می کنید و بقیه روز تقریباً چیزی را کامل نمی کنید. دلیل این امر عدم وقفه در کار شما است.

ممکن است شما یا رئیس خود فکر کنید که اگر هر 8 ساعت کار در روز را انجام ندهید ، کمتر کار خواهید کرد ، اما این درست نیست. اگر تعطیلات منظم انجام دهید ممکن است بسیار مثمر ثمر باشید و در طول روز کارهای بیشتری انجام دهید. این می تواند فقط یک استراحت 5 دقیقه ای برای قهوه ، یک پیاده روی کوتاه در اطراف ساختمان اداری ، یک نفس تازه یا یک میان وعده کوچک باشد.

من به شما توصیه می کنم برای این زمان در محل کار خود نمانید و برای آرامش در لپ تاپ خود کاری انجام ندهید (فیلم ها ، رسانه های اجتماعی ، اخبار ، نتایج ورزشی …). چنین استراحتی برای مغز و چشم شما استراحت نخواهد بود و به شما کمک نمی کند که آرام باشید و ذهن خود را از کار دور کنید.

اگر از خانه کار می کنید یا خود رئیس هستید ، اگر احساس خستگی و بی انگیزگی کنید ، ممکن است بدون وقفه برنامه ریزی کنید. من ممکن است طبق برنامه خودم کارهای زیادی انجام دهم ، طبق برنامه ریزی های انجام شده ، استراحت های کوچکی انجام دهم ، اما ارزیابی اینکه به چه مقدار استراحت نیاز دارید ، همیشه امکان پذیر نیست. به همین دلیل است که ، اگر احساس می کنم به اندازه کافی بهره وری ندارم ، فقط یک وقفه طولانی تر ایجاد می کنم و فعالیت را کاملا تغییر می دهم.

نوع مورد علاقه من برای استراحت کوتاه مدت ، چرت 20 دقیقه ای است . اگر بیشتر بخوابید ، احساس خستگی بیشتری خواهید کرد. در عرض 20 دقیقه ، می توانید بدون اینکه به خواب عمیق فرو بروید کاملاً آرام باشید و با بهره وری بیشتر به کار خود ادامه دهید ، در نتیجه در وقت صرفه جویی خواهید کرد (بعد از این استراحت کارهای بیشتری نسبت به خستگی انجام می دهید

ده : چند تا کار رو باهم انجام ندید

یکی دیگر از اصول بسیار مهم مدیریت زمان این است که شما نباید فعالیت های مختلف را همزمان انجام دهید ، زیرا در هیچ یک از آنها به اندازه کافی خوب و کارآمد نخواهید بود.

برخلاف عقاید عموم، چند وظیفه‌ای بودن هرگز موجب صرفه‌جویی در وقت نمی‌شود. در واقع باعث می‌شود برای به پایان رساندن دو کار با هم، زمان بیشتری صرف کنید.

با انجام آزمایش ساده در این کلیپ به صحت این گفته پی ببرید:

برای استفاده موثر از زمان می توان هنگام گذراندن وقت در اتومبیل خود ، یا پیاده روی  به کتابهای صوتی یا دوره های صوتی زبان گوش دهید تا از این زمان به طور موثر استفاده کنید. اما ، در صورت نیاز به انجام فعالیت خاصی ، و تلاش برای انجام کار دیگری در همان زمان ، ممکن است زمان بیشتری طول بکشد ، و اگر کیفیت شما را برآورده نکند ، ممکن است لازم باشد دوباره آن را انجام دهید رئیس یا مشتری شما.

بنابراین ، برای جمع بندی ، بگذارید اصول مدیریت زمان را که در این مقاله ذکر کردم تکرار کنم.

فقط فعالیتهای معنادار و مهمی انجام دهید که شما را به هدف نزدیکتر کند.
کارهای بزرگ را به کارهای کوچک تقسیم کنید.

از لیست های بسته استفاده کنید.

ابتدا کارهای کوچک و ناخوشایند انجام دهید.
بین وظایف خود فاصله بگذارید.
هنگام برنامه ریزی روز خود ، کمی وقت برای کارهای غیر منتظره بگذارید.
همزمان چندین کار را انجام ندهید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

پوچ
انشالله دفعه بعدی
50% تخفیف خرید محصول مدیریت زمان و برنامه ریزی
دانلود رایگان وبینار مدیریت زمان
20% تخفیف خرید کلیه محصولات
مشاوره رایگان
شانس خود را برای دریافت جایزه امتحان کنید!

گردونه رو بچرخون و برنده شو

قوانین و مقررات گردش گردونه :

کاربر محترم عواقب عدم استفاده از هدیه به عهده شما می باشد.

تذکر: هدیه به ایمیل شما ارسال میشود، لطفا ایمیل معتبر وارد کنید.