آموزش GTD

 

Getting Things Done یا GTD ، سیستمی برای سازماندهی و حفظ بهره وری است. از نظر بیرونی ممکن است پیچیده به نظر برسد ، اما هدف نهایی در در آموزش GTD این است که وقت کمتری را برای انجام کارهایی که باید انجام دهید صرف کنید تا وقت بیشتری برای کارهایی که می خواهید انجام دهید داشته باشید. اگر شما هم جز افرادی هستید که در کارهای روزمره خود دچار کمبود زمان و عدم تمرکز برای انجام دادن آن شده اید پیشنهاد می کنم آموزش GTD را که ابداع کننده دیود الن می باشد را در امور خود استفاده کنید.

دیود الن کیه؟

دیوید آلن مشاوره بهره وری و ابداع کننده روشی تازه در مدیریت زمان در سال 1945 در ایالت لوئیزیانای ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد.

او در کالج جدید فلوریدا درس خواند و تحصیلات تکمیلی اش را در دانشگاه کالیفرنیا به پایان رساند. جالب است بدانید او شغل هایی عجیب و غریب و بعضاً متفاوت داشته است.
از پیش خدمت رستوران و شعبده بازی و معلم کاراته گرفته تا فروشندگی و مدیریت پمپ بنزین و شرکت خدمات چمن زنی!
خودش می گوید تا پیش از 35 سالگی، 35 شغل مختلف را امتحان کرده است!

سپس شرکتی به نام موسسه دیوید آلن تاسیس کرد. او در این کمپانی، روش GTD را برای سازمان ها و شرکت های کوچک و بزرگ اجرا می کند و به این ترتیب باعث بهره وری بیشتر در این سازمان ها می شود.در ادامه شما رو با سیستم بی نظیر GTD آشنا می کنم

اصلا کلمه GTD چیه؟

برای همه‌ی ما بارها پیش آمده کار مهمی به‌ذهنمان رسیده و به خودمان وعده داده‌ایم که به‌محض رسیدن به خانه یا محل کار، آن‌ را انجام می‌دهیم؛ اما وقتی به آن مکان می‌رسیم، انبوه کارها و اخبار دیگری که به‌ما می‌رسد، باعث می‌شود آن کار مهم را فراموش کنیم. بعد از مدتی، به‌یاد می‌آوریم قرار بود کار مهمی انجام دهیم و ناباورانه با خود می‌اندیشیم چرا کاری که این‌قدر برایمان اهمیت دارد، به‌راحتی فراموش می‌کنیم؟

این اتفاق یک دلیل مشخص دارد و آن این است که مغز وظیفه‌ی ایجاد ایده‌ها برای انجام کارها را دارد و نه نگه‌داشتن آن‌ها در ذهن. آنچه می‌تواند به ما در این مسیر کمک کند، روش معروف دیوید آلن با عنوان به‌انجام رساندن کارها (G.T.D) است

جی تی دی (GTD)مخفف عبارت Getting Things Done) روشی جهانی برای داشتن بهره‌وری فراوان و بدون استرس است .

اصول کار GTD چگونه است؟

آموزش GTD و استفاده از سیستم GTD باعث می شود کارهایتان را از ذهن خود خارج کرده و به سیستمی که می توانید به آن مراجعه کنید وارد کنید. این ذهن شما را از هرگونه حواس پرتی ذهنی که شما را از کار موثر باز می دارد ، پاک می کند.

gtd  را چگونه پیاده سازی کنیم ؟

آموزش GTDبر روی پنج “ستون” قرار دارد:

  • نوشتن تمام کارها

کارهای شما ، ایده های شما ، کارهای تکراری ، همه چیز را درکاغذ یا یک برنامه برای انجام کار ،، هر چیزی که برای سازماندهی استفاده می کنید قرار دهید.

 

پکیج آموزشی مدیریت زمان و برنامه ریزی به روشGTD

 

GTD نمی گوید که از یک ابزار خاص استفاده کنید ، اما از هر چیزی استفاده می کنید باید دردسترس شماباشد. موانع استفاده از آن باید به قدری کم باشد که هرگز دلیلی نداشته باشید که بگویید “بعداً آن را به لیست خود اضافه خواهم کرد”. مثلا با یادداشت کردن با ایمیل کردن با هر چیزی که راحتید که البته ما برنامه های GTD  رو برای ثبت کارهای شما در این مقاله معرفی کردیم.

 

بهترین برنامه  های gtd

شما می خواهید به محض بوجود اومدن یک کار یا وظیفه آن را یادداشت کنید تا دیگر وقت آن نرسد که مجبور شوید دوباره به آن فکر کنید.

  • مشخصات

پس ا زنوشتن لیست کارها اگر کاری وجود دارد که می توانید فوراً انجام دهید و وقت آن را دارید که انجام دهید ، این کار را انجام دهید.اگر می توانید کار را به کسی  محول کنید، آن را به او واگذار کنید.

  • سازماندهی

یادآوری ها را تنظیم کنید تا آنها را پیگیری کنید. همچنین به اولویت هر مورد توجه ویژه ای داشته باشید . شما در حال حاضر هیچ یک از موارد موجود در لیست خود را انجام نمی دهید ، فقط مطمئن می شوید که همه کارها را در صندوق ورودی و تقویم شماست.

  • تامل کنید

در لیست کارهای خود تأمل کنید. ابتدا نگاهی به کارهای روزمره خود بیندازید تا ببینید اقدامات بعدی شما باید انجام شود. این مرحله است که مرحله شفاف سازی نتیجه می دهد ، زیرا شما باید بتوانید بلافاصله کاری را که وقت و انرژی لازم برای انجام آن را دارید انتخاب کنید. اگر چیزی را دیدید که آنقدر مبهم است که می دانید قادر به برداشتن و دویدن با آن نیستید ، آن را خراب کنید. دوم ، به لیست کارهای خود به طور دوره ای یک بررسی دقیق دهید تا ببینید در کجا پیشرفت می کنید ، در کجا باید اولویت های خود را تنظیم کنید و نحوه کار سیستم برای شما مشخص شود.

حتما بخوانید : تکنیک مدیریت زمان به روش GTd

  • درگیر شوید و به کار خود بپردازید. 

قدم بعدی خود را انتخاب کنید و به آن برسید. سیستم شما ، به عنوان این مرحله ، برای آسان تر کردن شکل گیری آن تنظیم شده است. کارهای مربوط به شما براساس اولویت مرتب شده و در گروه ها قرار می گیرد. شما می دانید روی چه کاری و چه زمانی باید کار کنید. آنها به قطعات قابل کنترل و لقمه ای تقسیم شده اند که شروع آنها آسان است. وقت آن است که به کار بپردازیم.

این اصول اساسی آموزش GTD است. در هسته اصلی خود ، با آموزش GTD راهی را برای شما فراهم می شود تا هر آنچه را که باید به خاطر بسپارید از ذهن خود خارج کرده و به سیستمی تبدیل کنید که بتواند آنها را برای شما به یاد بیاورد ، آنها را سازماندهی کرده و به قطعاتی تبدیل کنید که با آنها کار کنید. به این ترتیب دفعه بعدی که به لیست کارهای خود نگاه می کنید ، نباید سردرگمی در مورد آنچه که وقت دارید برای مقابله با آن بپردازید و یا مهمترین چیز وجود داشته باشد. می توانید زمان کمتری را به فکر کردن در مورد اینکه چه کاری باید انجام دهید و چطور کار کنید و بیشتر وقت خود را صرف کار کنید.

 

همین الان در دوره شرکت و حرفه ای شو

 

بهتر است برای انجام کارهای روزانه خود از سه لیست استفاده کنید لیست زیر را تهیه کنید :

این لیست شامل سه ستون :

To Do :  کارهایی که باید انجام دهید  در این ستون لیست کنید.

Doing : هر کاری رو که در ستون قبل در حال انجامش بودید را از لیست to do  به doing  انتقال کنید تا بدانید چه کارهایی رو شروع کردید و پیش بردید و باید به مرحله done یا همان انجام برسانید.

Done : این ستون کارهای انجام شده شما می باشد که باید از ستون Doing  به Done  منتقل شود.

این که کجا این لیست ها را نگه دارید به خود شما بستگی دارد. بعضی از افراد عاشق پرونده های متنی هستند،اگر برنامه کاغذی را دوست ندارید شما می توانید از برنامه های gtd که در این مقاله توضیح داده شده استفاده کنید این برنامه ها رایگان بوده و در دو نسخه موبایل و دسک تاپ قابل استفاده است. این به خود شما بستگی دارد: فقط مطمئن شوید که ابزاری که استفاده می کنید خیلی حواس شما را پرت نمی کند و از استفاده از آن لذت می برید

روزانه یا هفتگی لیست خود را مرور کنید

.هنگامی که لیست های خود را اماده کردید ، لیست ها فقط در صورتی به شما خدمات می دهند که واقعاً به آنها نگاه کنید.
هر روز من از لیست کارهایم کاری را انجام می دهم و مواردی را اضافه می کنم و وظایفی را که تقریباً انجام  داده ام را به لیست doing منتقل می کنم من لیست کارهایم را در برنامه to Do  قرار می دهم بنابراین هر روز ، وقتی پشت رایانه می نشینم یا گوشی رو در دست می گیرم، نگاهم به برنامه خیره می شود و به من یادآور می کند که چه کاری باید انجام دهم. اگر مواردی که باید کار کنم در لیست وجود ندارد؟ آنها را قبل از شروع در لیست To Do قرار می دهم ، با آموزش GTD و استفاده از برنامه های GTD باعث می شود ذهن من آزاد شود و اصل GTD  آزاد سازی ذهن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − یازده =

پوچ
انشالله دفعه بعدی
50% تخفیف خرید محصول مدیریت زمان و برنامه ریزی
دانلود رایگان وبینار مدیریت زمان
20% تخفیف خرید کلیه محصولات
مشاوره رایگان
شانس خود را برای دریافت جایزه امتحان کنید!

گردونه رو بچرخون و برنده شو

قوانین و مقررات گردش گردونه :

کاربر محترم عواقب عدم استفاده از هدیه به عهده شما می باشد.

تذکر: هدیه به ایمیل شما ارسال میشود، لطفا ایمیل معتبر وارد کنید.