
8 روش اثبات شده افزایش بهره وری با برنامه ریزی
اگر احساس می کنید زمان کافی برای انجام همه کارهایی که می خواهید ندارید ، شاید وقت آن رسیده است که مهارت های مدیریت زمان خود را بررسی کنید.
هیچ کس متولد نشده است که در مدیریت زمان بسیار خوب عمل کند ، بنابراین اگر فکر می کنید در این کار بد هستید ، مشکلی نیست. اما همه می توانند یاد بگیرند که بهره وری خود را افزایش داده و به موفقیت بیشتری برسند!
برای افزایش بهره وری با برنامهریزی
برنامهریزی مانع از تعویق کارها و سبب افزایش کارایی میشود. در واقع، عمل صرف فکر کردن و برنامهریزی ، انرژیهای ذهنی، خلاقانه و فیزیولوژیکی شما را آزاد میکند. بهترین راه برای برنامهریزی ، تهیه فهرستی از شب قبل است.
هر چه زمان و فکر بیشتری صرف تدوین برنامهریزی شود، شما فردی موثرتر، مولد و کارآمدتر خواهید بود. علاوه بر این، همانطور که بر روی فهرست برنامهریزی خود کار میکنید، احساس اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و انگیزه بیشتری برای انجام دادن کارهایتان خواهید داشت. هر چه بیشتر تلاش کنید، برنامهریزی بهتری را میتوانید انجام دهید.
برنامهریزی کردن ذهن شما را روشنتر خواهد کرد در نتیجه شما بهتر میتوانید بخوابید. در صورت انجام این کار لازم نیست در مورد هر چیزی که نیاز دارید روز بعد به یاد داشته باشید و آن را به دست آورید، نگران باشید. همه چیز تمام خواهد شد و برای همین برنامهریزی شده است.
در اینجا 8 روش برای افزایش بهره وری با برنامه ریزی رو برای شما آوردیم با ما همراه باشید
یک : فقط شروع کنید
اغلب اوقات ، شروع سخت ترین قسمت است. مردم تمایل دارند منتظر زمان ایده آل برای شروع باشند. اما هیچ شرایط ایده آلی وجود ندارد تا زمانی که شروع نکردید انگیزه ای هم ندارید
چگونه برای رسیدن به اهداف خود انگیزه ایجاد کنیم؟
نویسنده پیشنهاد می کند این مقاله را بخوانید
هنگامی که شروع به حرکت می کنید ، به سرعت وارد ریتمی می شوید که می تواند ساعت ها طول بکشد.
دو : برای افزایش بهره وری با برنامه ریزی الویت بندی کنید
1- نوشتن
این ترتیب ، می توانید افکار ، وظایف و ایده های خود را در هر زمان بنویسید. نکته اصلی این است که همه چیز را از سر خود بیرون آورده و روی کاغذ بیاورید. ضمیر ناخودآگاه شما یک ثانیه دیگر آن را به شما یادآوری نمی کند. یکی دیگر از ملاحظات ، دریافت برنامه Evernote است . Evernote نه تنها باعث صرفه جویی در مصرف جوهر و کاغذ می شود ، بلکه Evernote مکانی مناسب برای شما است که یادداشت ها و افکار را یادداشت کرده و سپس آنها را با تیم به اشتراک بگذارید. در شرایط خاص ، این می تواند مفید باشد اگر شما از آن دسته افرادی هستید که ایده های زیادی دارید که می خواهید به اشتراک بگذارید.
2- دسته بندی کردن
وظایفی مانند نوشتن وبلاگ ، تماس های تلفنی ، ایمیل و کارهای دیگر را می توان در یک دسته واحد گروه بندی کرد. با انجام کارهای مشابه در یک جلسه ، در وقت خود صرفه جویی خواهید کرد. یک راه برای کمک به شما در سازماندهی همه این موارد ، برنامه Todoist است . این یک راه آسان و ساده برای شماست که برای روز خود برنامه ریزی کنید ، یادآوری تنظیم کنید و همه مهمترین وظایف خود را در یک مکان مناسب گروه بندی کنید.
3- اول صبح دشوارترین کار رو انجام بدید
بسیاری از افراد تمایل دارند صبح ها ایمیل ها را بررسی کنند ، زیرا پس از بررسی لیست ایمیل ها ، احساس می کنند کامل شده اند. اما این فقط توهم دستیابی به موفقیت های بیشتر است.
انجام کارهای ساده مانند چک کردن ایمیل ها در صبح برای شما مضر است . در عوض ، کارهای دشوار را انجام دهید زیرا صبح برای انجام آنها انرژی بیشتری دارید!
سه : برای افزایش بهره وری زودتر از دیگران بیدار شوید
در عین حال همه افراد در ساعات یکسان روز کارآمد نیستند. بعضی از افراد در صبح زود بهره وری بیشتری دارند در حالی که بقیه ممکن است در بعد از ظهرها بیشتر فعالیت کنند و بازدهی بیشتری داشته باشند. زمانی که تصمیم گرفتید که کدام ساعات برای شما بهترین کارآیی را دارد، کارهایتان را در آن محدوده زمانی سازماندهی کنید تا بیشترین بهرهوری، خلاقیت و هوشیاری را داشته باشید.
4 : همه حواس پرتی ها را از بین ببرید
5 : برای افزایش بهره وری شما به استراحت نیاز دارید
طبق مطالعهای که توسط سایت Desktime.com منتشر شده است، کارآمدترین افراد به مدت 52 دقیقه کار میکنند و سپس به مدت 17 دقیقه استراحت میکنند. مطمئنا همه ما دوست داریم که در کل روز 100% کارآمد باشیم اما این غیر ممکن است. تلاش برای تمرکز کامل برای مدت طولانی در روز نه تنها منجر به فرسودگی میشود بلکه ضد بهرهوری و کارآمدی شما میباشد.
راهکارهای متفاوت و عملی برای افزایش تمرکز
نویسنده پیشنهاد می کند این مقاله را بخوانید
در مقابل، راز حفظ سطح بالای کارآمدی این نیست که بیشتر کار کنید بلکه با ایجاد وقفههای مکرر و اختصاص زمانی برای استراحت هوشمندانهتر کار کنید. یک روش موثر دیگر ” تکنیک Pomodoro ” است که اجازه میدهد 25 دقیقه کار بعد از 5 دقیقه استراحت انجام شود. اصول این روش عبارتند از:
6 : روش GTD افزایش بهره وری و مدیریت استرس را یاد بگیرید
دیوید آلن، مشاور و ابداعکننده روش مدیریت زمان است که این روش با نام بهرهوری بدون استرس یا GTD شناخته میشود. او درباره مدیریت زمان میگوید:
«زمانی که ذهن فرد پر از افکار مختلف و به هم ریخته باشد به جای فکر کردن به اهداف زندگی، به غذای سگ یا گربه خود فکر میکند.»
منظور او از این جمله این است زمانی که ما میتوانیم از ذهن خود استفادههای بیشتر و بهتری کنیم، چرا باید آن را درگیر مسائل کماهمیت و بیفایده کنیم؟دیوید آلن، مشاور و ابداعکننده روش مدیریت زمان است که این روش با نام بهرهوری بدون استرس یا GTD شناخته میشود
7 : نه گفتن را بیاموزید
وقتی کسی از ما می خواهد کاری انجام دهیم ، اولین غریزه ما تقریباً این است که بگوییم “بله” . این امر هم برای تجارت و هم برای زندگی شخصی ما صادق است ، حتی در شرایطی که ما را ناراحت می کند. اگر می خواهید بهره وری بیشتری داشته باشید و شیوه زندگی سالم تری را پرورش دهید ، یادگیری نحوه گفتن “نه” یک مهارت اساسی است.
چرا باید “مهارت نه” گفتن را بیاموزید
نویسنده پیشنهاد می کند این مقاله را بخوانید
8 :به طور مداوم در مورد بهره وری خود فکر کنید
در طول روز ، بارها از خود بپرسید:
“آیا در حال حاضر از زمانم بهترین استفاده ممکن را می کنم؟”
این سوال ساده می تواند یک افزایش عالی برای بهره وری شما باشد